شماري از شهريان كابل راهپيمايي كردند
ارسالي صميمي ارسالي صميمي

شماري از مردم كابل روز يكشنبه در اعتراض به واگذاري زمين به نماينده گان شوراي ملي (سنا و نماينده گان) از سوي دولت، در سطح شهر راهپيمايي و در مقابل شهرداري كابل تجمع كردند.

در اين راهپيمايي كه صدها نفر از مردم جنوب كابل شركت كرده بودند، شعارهايي عليه اين تصميم دولت با خود حمل مي‌كردند.  

تظاهركننده گان با تجمع در برابر ساختمان شهرداري از دولت خواستند تا به وضعيت زنده گي مردم فقير توجه كند.  

معترضين از دولت خواستار تجديدنظر در واگذاري زمين دشت پدوله به نماينده گان شدند و افزودند: هزاران خانواده بدون سرپناه در سرماي شديد زمستان زيرچاد زنده گي مي‌كنند، بيش از هر كسي مستحق دريافت زمين مي‌باشند.

دولت چندي پيش تصميم گرفته بود كه مقداري زمين دشت پدوله در جنوب غرب شهر كابل را براي احداث واحدهاي مسكوني مطابق نقشه شهرداري به افسران سابق ارتش و پليس كه مجبور به بازنشسته گي پيش از موعد شده بودند و نيز افرادي كه در جنگ معلول شده اند، توزيع كند.

اما اخيرا شهرداري كابل اين اراضي را كه گفته مي‌شود متعلق به وزارت زراعت است، به نماينده گان مجلس و نيز شوراي علما واگذار كرده است.

گفته مي‌شود اين زمين‌ها به پيشنهاد نماينده گان و با موافقت رييس جمهور ، بين آنان توزيع شده است.

درحالي كه هزاران خانواده از جمله مهاجرين بازگشته از ايران و پاكستان و آواره گان داخلي با مشكل مسكن روبرواند، زمين‌هاي دولتي به اعضاي كابينه ، نماينده گان مجلس، مقامات بلندپايه لشكري و كشوري و اشخاص قدرتمند كه هر يك مالك چندين منزل به قيمت صدها هزار دالر مي‌باشند، توزيع مي‌شود.

 


December 6th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها